tirsdag den 13. oktober 2009

Afslapning, nu med god samvittighed :)

Hej med jer

Der er såmænd ikke det store at berette om idag. Jeg besluttede mig for langt om længe at få gjort rent, så jeg gav mit værelse den helt store tur tørre støv af støvsuge, gøre vasken ren pudse spejlet, gøre hylden nedenunder ren, og til sidst afsluttede jeg min rengøring af med at vaske gulv, og det var rigtig rart omsider at få det gjort som prikken over i'et vaskede jeg håndklæder og sengetøj, for det var heller ikke blevet gjort i umindelige tider, så det bliver rart i aften at kunne krybe ned i en ren velduftende seng, og i morgen kunne tørre mig med et nyvasket håndklæde:). Så nu synes jeg godt at jeg kan sætte mig ned og slappe af med god samvittighed og ro i sindet. :) Jeg synes bare det har været en rigtig god dag , og jeg ved egentlig ikke, hvorfor lige netop denne dag har været så god i forhold til så mange andre dage jeg har oplevet, men jeg synes bare det har været en skøn dag! her er et digt til lovprisning af denne skønnedag. :)

Dagen

Dagen er begyndt, og bortjaget er al angst og uro. Lyset har overtaget mørket i mit sind. Dagens lyde fylder mine sanser, og fylder mig med en stor glæde over den nye dag. Endnu en gang lyder harddiskens brummen fra computeren jeg sidder og skriver ved, og endnu en gang markerer uret tidens gang med sin tikken. Lyden af en dør der lukkes høres i det fjerne. Og blæsten udenfor fortæller om naturens vedvarende styrke og kraft. Alle disse lyde forekommer mig ikke længere truende og ubehagelige, fordi mørket ikke længere har sit tag i mine tanker. Dæmpet samtale lyder et sted i huset. Denne skønne nye dag har givet mig min tro på Gud tilbage. Jeg priser dagen, og takker Gud for at han har givet os den grib dagen.

De venligste hilsner til jer alle med ønske om en fortsat god dag. :) KatjaSE.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar