torsdag den 16. juni 2011

Goalball! :)

Jeg tilbringer nu ikke al min tid her foran computeren, men meget af den det indrømmer jeg gerne. Men hver tirsdag går jeg til Goalball, som er et boldspil for synshandicappede, da jeg også godt kan lide at være aktiv og lave en eller anden form for motion. :)


Som jeg skrev før er Goalboll et spil for synshandicappede man er 3 spillere på hvert hold, og den bold man spiller med har en klokke i, så vi kan høre den. Alle er lige i da vi alle har masker eller briller som er blændet af enten ved sort tape eller også er de fyldt ud med noget sort silikonestads så ingen af os kan se noget, så det gælder om at bruge sin hørelse og lytte rigtig godt efter. hver spiller har så 3 meter, som vi skal forsvare banen er 3 gange 3 meter bred altså 9 meter i alt og 18 meter lang. De 3 spiller er placeret på en sådan måde, at vi dækker hinanden centerspilleren som er placeret lidt foran os andre som er midterspiller, som har overblikket over det meste af banen. Så er der venstrefløj spilleren, som er placeret lidt bagud og til venstre for centerspilleren og højrefløj spilleren som også er placeret lidt bagud i forhold til centerspilleren men i stedet til højre. Det er så mening af vi i fællesskab skal dække for hinanden og sørge for at bolden ikke kommer ind bag os hvor målet er. Der er en masse regler, som jeg ikke lige orker at forklare, men Goalball er et virkelig fedt spil, hvor man er på hele tiden, får rørt sig, svedt og brugt sin krop. Tirsdag er min uges højdepunkt, for det er der vi spiller Goalball. Der er også noget socialt ved det i det vi mødes med et par stykker, som ikke bor her på stedet. :) Under en kamp er der fuldstændig stille, for hvis ikke der er det kan spillerne ikke høre når bolden kommer. Jeg er så glad for at være begyndt til Goalball, som vi snart har spillet i 2 år, som tiden dog går det er ikke rigtig til at følge med.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar