søndag den 25. juni 2017

Dystre aftentanker


De sidste par timer har jeg fået det tiltagende dårligt. Destruktive tanker farer rundt i mit sind. Tanker om at skade mig selv ved at skærer mig, men også tanker om, at tage for mange piller også selvom jeg aldrig har gjort den slags før. Bare få lidt red i mit hoved. Jeg har et billede i mit hoved, hvor jeg ser mig selv tage en masse af de piller, som jeg bruger, som PN. Og at de begynder at virke, og af jeg lige så stille falder i søvn og får dem fred, som jeg hier sådan efter. Jeg ved ikke hvor mange jeg tager i forestillingen, men bare, at det er en del. Tanken med piller bliver ved med at vende tilbage til mig, og virker meget tillokkende.

Uroen fylder mit hoved, og min krop, og tanker myldre i alle retninger. Føler mig trist. Tom om opgivende glæden er som blæst bort, og det eneste jeg har lyst til er, at gemme mig meget langt væk til et sted, hvor jeg ikke bliver fundet. Og så komme tilbage igen, når jeg kan holde ud, at være i mig selv, og tage stilling til verdenen omkring og alt det som sker i den. Bare at skærer mig en ganske lille smule, så jeg kan flytte fokus fra alt det indeni, som jeg ikke er i stand til at rumme. Jeg har dog ikke gjort det endnu, og jeg kan ikke finde ud af om det er godt eller skidt. Tankerne synes det er skidt, og den syge del af mig synes det samme. Hvad er det der gør, at jeg ikke bare giver efter? Jeg ved det faktisk ikke. Jeg har en kamp indeni skal, skal ikke være selvskadende? Hvad holder mig egentlig tilbage? Den fornuftige og raske del af mig.       

3 kommentarer:

  1. Jeg synes, at det er godt, at du ikke har skåret dig - men jeg kender godt ambivalensen. Samtidigt lyder det også til, at du har haft nogle rigtig hårde aftener, så det er helt forståeligt - for mig i hvert fald - at du får trangen.

    Stort knus <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak,for din forståelse som betyder rigtig meget. Jeg er så glad, for at kende dig. <3

      Slet
    2. Årh, tak - og i lige måde <3

      Slet